2022_06_23_Divadýlko na dlani; Vávra, [No. 41]

 

Zákulisí čtyřicátého Vávry. Už to jede. 

Závěr této sezóny je ve znamení kulatých jubilejních představení.

(A to jsem kecal, protože jsem to špatně zpočítal, opominul jsem představení v Sezemicích)
Nejdřív Bé pětka a teď Vávra. Minulý čtvrtek se hrál po čtyřicáté. Hráli jsme z jedné vody načisto. Nedávno jsme odehráli velmi pěkné představení v Sezemicích a tak jsme si to riskli. I když vlastně nedošlo k žádnému výpadku v textu, přesto se stalo pár drobností, které srdce každého „škodolibce“ potěší. Tak to vezmu popořadě.

Na počátku bylo úplně nevinné přebreptnutí Martina Weisse v roli Francka. Ten hned v druhém obraze na tancovačce pozdraví Lízalovi a ptá se zda, „můžu provést v kole vaši Maryšu?“. Tentokrát z něj vyšlo: Dobré den přeju pane radní, mohl bech v kole uvést vašu Maryšu?" Zákulisím probublávalo veselým smíchem. I Martin, když s Maryšou vtančil do zákulisí, vrtěl hlavou a smál se. Já vím není to pecka. 

Ta přišla až ve čtvrtém obraze, když se všichni vrací z hospody. Autorkou této zajímavé vsuvky byla Katka Luňáková, která se po té, co přesvědčila starého Lízala, aby Maryšu dal Vávrovi odporoučela do zákulisí, ze kterého se má za chvíli vrátit a potkat pana učitele. A to se právě nestalo, respektive stalo, ale s malou pomlkou, kde kantor Mrštík (Radek Kotlaba) prezentujíc svůj text:„Jak povédám, z teho nic dobrého nepojde. Leda nějaká polízanice.“ A má vejít Strouhalka. A nic. Katka nikde. Radek pokrčil rameny, ohlédl se do zákulisí, odkašlal si  a povídá: To nepadne dobře. Ale co já tady tak sám, komu to povídám...jdu dom".  V tom tak Katka vyrazila na scénu a všechno šlo dál jako po másle. Jak jsme se potom dověděli Katka si šla do šatny osvěžit text na další výstup, a málem ho prošvihla. 😂

Ale abych z toho nevyšel taky bez chybičky, v jednom z posledních výstupů jsem na scéně s Maryšou (Terka Juhaňáková) a Evou Bučkovou (Blanka Kučerová). A když Eva vidí, že je tam Vávra otočí se na podpatku se slovy: „Vávra, tak to tedy ni!“ a odchází. A tentokrát mi přišlo, že nám ta Eva uteče. Jindy to nedělám a Blanka ví že nemá odejít, ale tak mi přišlo, že dneska fakt odejde. Tak když to řekla, že Vávra tak to ni, otočila se a vykročila já to nevydržel a zavolal: „Maryško, chyťte jů.“ To se setkalo s veselým výkřikem smíchu v zákulisí. Stejně jako věta Lízalky (Simona Matoušková), „...a co by z té naší holky bylo v tem Brně? Co? Kurva by z něj byla!“ Tak to se zase ozval veselý „výjek“ z hlediště. A k dovršení všeho na konci před závěrem před honičkou, Evku v rychlosti převlíkají, a čepec jí nasadili tak, že vypadala, jak Helena Vondráčková po posledním liftingu obličeje. No, ale jenom chvíli. A pak jak, vyprávěli kolegové, vycházím já s kloboukem tak podivně zformovaným, že jsem prý vypadla jak Kovboj Woody z příběhu hraček. (ještě, že ne jako Buzz Rakeťák). 

Diváci tyhle naše drobné kiksy buď nepostřehli nebo nám je odpustili, o čemž svědčil pěkný potlesk asi dvacítky diváků. V kabině nás světlem i zvukem podporoval Libor Ševců. 

A tak jsme takhle vesele ukončili čtyřicátou reprízu Maryši i 24. sezonu Divadýlka. Už teď se těšíme na tu, zase jubilejní dvacátou pátou. 

A pozor hrajeme i o prázdninách a tentokrát staronovinku - Žižkův meč. A to 23. 7. na Stránově a 6. 8. na Housce. 

Jo a tady pár fotek ze zákulisí...

Komentáře