Petr Sorin (Radek Kotlaba)


Petr Sorin vždycky moc chtěl. Ptáte se co? Přijďte na premiéru :)
(Foto: F. Stýblo)


Radek se původně do to Čechova moc nehrnul. Ale když se dozvěděl, že to bude právě RACEK, svoje rozhodnutí poupravil a skočil do toho rovnýma nohama. Tak se budu ptát.

OTÁZKY PRO RADKA KOTLABU
Radku, první reakce když sis přečetl obsazení (f)RACKA?
Dobrý, někteří oblíbení členové divadýlka mi chyběli, ale obsazení neřeším, pokud nerežíruji.
Jaký je Petr Sorin?
Hodný stařík, trochu zmatený a zahleděný do sebe (ostatně jako všichni na scéně), ale on jenom proto, že si nic v životě neužil, tak se ho snažte pochopit.
Máš nějakého oblíbeného Čechova? Nebo je vůbec u tebe Čechov oblíbený?

Mám načteny spíš povídky než divadelní hry. Ti Rusáci jsou takoví pomalí, rozvláční a komplikovaní, ale něco to má do sebe, atmosféru takové „chandry“ a pseudointelektuálštiny (to je slovník jak z časů ideologického dozoru, co?).
Našel bys u Sorina větu, která by ho vystihla?
„Jak já vás nesnáším, vy jste si užíval a já byl dvacet osm let na soudu a teď v téhle p…“
Můžeš se s ním v něčem ztotožnit? Souhlasit s ním v něčem?
Marně přemýšlím, ale nic mě nenapadá, dokonce ani jeho „stravovací návyky“ mě nijak nelákají. Naopak já bych si klid na vesnici zajištěný rentou na rozdíl od něj náramně užíval a na nic bych si nestěžoval. Snad jen s ním soucítím, že v životě zůstal sám, ale kdo ví proč?
V čem jste diametrálně odlišní?
Tak především se dokážu ještě samostatně pohybovat bez kolečkového křesla. A to ostatní jsem naznačil už v předchozí odpovědi.
Jak bys pozval diváky na představení?
Přijďte se přesvědčit, že i Čechov se dá zahrát tak, aby se divák bavil, konečně zinscenován podle přání autora jako komedie, i když poněkud „hořká“.

OTÁZKY PRO PETRA SORINA
Vaše excelence, jak se Vám tu u nás na venkově žije?
Stojí to za... No já si tu prostě nikdy nezvyknu.
Prý máte literární sklony, chystáte se věnovat na penzi psaní pamětí?
Já jsem chtěl být spisovatelem a to myslím stačí. Není pohodlnější něco chtít a dokola o tom mluvit, než to realizovat? A na víc, prosím Vás paměti, vždyť na co mohu vzpomínat, já si NIC neužil!
Vy jako člověk z velkého města, šlechtic s rozhledem, je ještě vůbec něco, po čem byste toužil?
Kdyby Ninočka na mě byla chvilku hodná a tak, tak to by se mi moc líbilo. No, a kdybychom se spolu odstěhovali do města, tak to bych byl úplně šťastný. I divadlo by mohla hrát a já bych se na ni chodil dívat a potom šup domů a tam…, no víte co. 

Necháme starého pana Sorina snít, i o poznání mladšího Radka Kotlabu do premiéry v klidu.
A můžete se těšit na další rozhovory. Kdo to bude? To bych taky rád věděl. Oni totiž ne všichni kolegové poslali rozhovory, takže mi trochu míchají "dramaturgií". Na řadě je Konstantin Treplev, kterého hraje hostující Vojta Hajný. Ale třeba to bude někdo jiný.

Choďte do divadla, pokaždé vás tam něco překvapí.
 -mat-

 

Komentáře