Máša Šamrajevová (Míša Charvátová)


Máša je svérázné děvče (Michaela Charvátová)
Foto: F. Stýblo


Pro Michalu je role Máši návratem do Divadýlka. Po sedmi letech studií a čerpání životních zkušenosti našla cestu zpátky. Zatím to vypadá, že se jí v souboru líbí, tak doufejme, že vydrží k oboustranné spokojenosti. V roli Máši se pěkně zabydluje, tak jen houšť a větší kapky.  Jdeme na otázky a odpovědi.

OTÁZKY PRO MICHAELU CHARVÁTOVOU
Míšo, jaká byla tvoje první reakce, když jsem se tě ptal jestli si s námi chceš zahrát
ve (f)RACKovi?

Bylo to spontánní ano, protože tvoje nabídka přišla v pravou chvíli a jsem moc ráda za to, že jsem se do Divadýlka po několikaleté pauze mohla vrátit.
Jaká je Máša Šamrajevová?
Především nešťastná a zoufalá. Vlastně stejně jako všechny ostatní postavy. Jenže ona svůj smutek vyjadřuje explicitněji a tak nějak více popisně než ostatní – svůj žal zapíjí vodkou. A když to nestačí, přidá další láhev. A pak další a další… 
Máš nějakého oblíbeného Čechova? Nebo je vůbec u tebe Čechov oblíbený?Čechov nepatří mezi mé nejoblíbenější ruské dramatiky. U jeho her mi chybí děj, na druhou stranu jsou to ale hořké komedie, které dobře zachycují atmosféru a jeho postavy jsou vyobrazeny v komickém světle, což je mi sympatické.
Našla bys u Máši větu, která by ji vystihla?
Bojím se, že zas něco podělám.
Můžeš se s ní v něčem ztotožnit? Souhlasit s ní v něčem?
Ať přemýšlím, jak přemýšlím, v ničem se s ní ztotožnit nemůžu. Že se trápí svými nenaplněnými sny
a neopětovanou láskou? To mě sice dojímá, ale koho z nás to v životě nepotkalo? Sebelítost a vodka není řešením. No, když ale nad tou vodkou přemýšlím…

V čem jste diametrálně odlišné?
Máša je i navzdory svému trápení neschopná jakkoliv jednat. Proč tomu Treplevovi prostě neřekne, že ho miluje? Sice by tím nic nezískala, ale zas by jí třeba ulevilo. Já věci říkám na rozdíl od ní
na rovinu, i když ne vždycky se dočkám pozitivního výsledku.

Jak bys pozvala diváky na představení?
Ať se diváci přijdou podívat tradiční ruské drama, které ale Divadýlko pojalo jako absurdní grotesku a komedii. Čeká je zajímavá podívaná na širokou paletu lidských neduhů a taky několik neopětovaných milostných vzplanutí. Myslím, že si v tom leckterý divák najde to svoje…

OTÁZKY PRO MÁŠU ŠAMRAJEVOVOU
Mášenko. Vy černá, vodka a cigarety. Vystihl jsem to?
Naprosto. Snad jen ještě dodat, že bezmezně miluji Kosťu. To jsem asi ještě neřekla, že?
Ono si toho nejde nevšimnout, jak koukáte na toho mladého Trepleva.
Kdyby se mu něco stalo, nežila bych ani o chvíli dýl. Ale vyrvu tu lásku ze srdce. I s kořeny.
Co váš otec, prý si poslední dobou moc nerozumíte?
To je pravda, ale není to nic překvapivého, jeho totiž nemá rád nikdo. Někdy cítím, že je mi tak vzdálený, že to snad ani nemůže být můj otec.

Děkuji dívky a ještě dnes se můžete těšit na odpovědi od pana učitele Medvěděnka.

-mat-


Komentáře