Irina Arkadinová (Jitka Urbanová)

Irina Arkadinová je jako každá herečka trochu rozverná. Zde s doktorem Dornem.
Foto: F. Stýblo


Protože jdeme do finále, zahajuji dnešního dne smršť rozhovorů pro naše herce a herečky a jejich literární postavy. A  vezmeme to pěkně podle seznamu osob a obsazení - takže jako první je na řadě Jitka Urbanová, která ztvárňuje roli Iriny Arkadinové, provdané Treplevové. Nejprve se zeptáme naší herečky.

OTÁZKY PRO JITKU URBANOVOU
Jitko, cos říkala tomu, že hraješ Arkadinovou, když sis přečetla obsazení (f)RACKA?
Měla jsem radost, těšila jsem se. Ale na druhou stranu jsem si po přečtení říkala, že tam má dost textu.😄
Jaká je Irina Arkadinová?
Sebestředná herečka, která hraje pořád – v divadle, doma, před přáteli... Bere život jako veliké jeviště, na kterém se předvede. Zdá se, že jí nezáleží na jiných věcech, než je úspěch, společenské postavení, kariéra. Ale doufám, že v ní snad alespoň kousek citu je, i když se tváří, že ne.Máš nějakého oblíbeného Čechova? Nebo je vůbec u tebe Čechov oblíbený?Nooo, to je tedy otázka na tělo... je mi trochu hanba, ale nečetla jsem od něj nic, stejně jako Irina od Konstantina. Teď znám Fracka (Racka) a to se mi líbí, takže si přečtu i něco dalšího.
Našla bys u Arkadinové větu, která by jí vystihla?
Možná, když říká Trigorinovi „Mě přeci nemůžeš opustit“. Jako když to je naprostý nesmysl, že by někdo mohl opustit.
Můžeš se s ní v něčem ztotožnit? Souhlasit s ní v něčem?Lhala bych, kdybych řekla, že nemám ráda úspěch, ovace, pozornost, květinové koše...😂
V čem jste diametrálně jiné?
Já nemám tak skvělou paměť, jako ona. 😄 A taky je držgrešle a to je mi hodně protivné. Od svých dětí čtu vždycky všechno, co napíšou. Na rozdíl od Iriny, která se klidně přizná k tomu, že od syna nic nečetla. Nemluvím o sobě jako o „naší proslavenosti“ (zatím poznámka -mat-) a víno mám raději bílé. A já, bych mohla hrát klidně i 14letou dívenku. 😂 (Tohle pochopíte o představení. Pozn-mat-)
Jak bys pozvala diváky na představení?
Když přijdete, budete svědky toho, jak se divadlo dělá jinak, nově (to jsou slova Kosti). A je dost možné, že se v některých rolích sami poznáte ;-) Budete se bavit, protože Irina by legraci nikdy nezkazila, nikdy.

OTÁZKY PRO ARKADINOVOU
Irino, můžete prozradit, jak to u vás v tom velkém domě u jezera chodí? Přece jen, jsou lidé, které vídáte rád a... ti druzí. 
Vždycky ráda vidím lidi, kteří vědí, jak se ke mně mají chovat. Pokud mě všichni dostatečně obdivují, jsem spokojená a milá, pokud ne, dokážu být velice nepříjemná. Například nemám ráda, když k nám chodí na návštěvu mladé, začínající herečky. Pokud máte rád vesnickou nudu, horko a klid, kdy nikdo nic nedělá  a všichni filozofují, tak by se Vám tam mohlo líbit. A taky pokud máte rád vodku.
Těšíte na premiéru hry vašeho syna?
Slyšela jsem, že něco chystá. Bude to nejspíš nějaký dekadentní blábol. Pochybuji, že by byl schopen napsat nějakou hru, natož dobrou.

A co ta Zarečná, prý je půvabná a talentovaná?
Tak ano, je pěkná, ale zbytečně bych ji nechválila, aby nám nezpychla. Mám ji přečtenou, je to vesnická holčička, která by chtěla být herečka a kdoví co ještě….takových je. Ale málokdo je tak úžasně talentovaný a oslňující jako já. A je potřeba si to uvědomit.


Děkuji oběma, dámy, za rozhovor

A choďte do divadla, jinde totiž Irinu nepotkáte. Příště Petr Sorin alias Radek Kotlaba
-mat-




Komentáře