Boris Trigorin, (Libor Ševců)


Trigorin se někdy nestačí divit. Teď ho překvapila Máša Šamrajevová
(Libor Ševců a Míša Charvátová), foto: F. Stýblo


Po roční pauze se Libor vrací na scénu v roli spisovatele Trigorina.  Na svém kontě má už řadu rolí a roliček, ale zatím se nepamatuju, že by hrál někoho jako Boris Trigorin. Doufám, že pro diváky bude tenhle spisovatel v jeho podání stejně zajímavý jako strýček Brandon v Dlouhém štědrém večeru, nebo troll Navážka v Mužích ve zbrani, nebo homosexuální herec Brázda z představení Všichni jsme herci. A teď jdeme na ty otázky.


OTÁZKY PRO LIBORA ŠEVCŮ
Libore, jaká byla tvoje první reakce když sis přečetla obsazení (f)RACKA?
Protože jsem Racka viděl už strašně dávno, tak jsem musel pátrat, kdo že to ten Trigorin je. První, co na mě na netu vyskočilo, bylo, že ho v Dejvickém divadle hraje Ivan Trojan. A to mě tedy vyděsilo. Když jsem pak přečetl scénář, trochu jsem se uklidnil. I když jednoduchá postava to opravdu není.
Jaký je Boris Trigorin?
Zdá se, že všechno co dělá, je jen pro jeho prospěch a zábavu. Druhé umí využívat i zneužívat. A kupodivu mu to vychází. Ale i on má svá citlivá místa. Například jeho psaní, jako spisovatel je nedotknutelný.
Máš nějakého oblíbeného Čechova? Nebo je vůbec u tebe Čechov oblíbený?
Čechova jsem viděl mnohokrát na divadle, kde ho často inscenují s důrazem na psychologické herectví. A takového ho moc nemusím. Když se toho naopak někdo ujme jinak, vyzdvihne komediální linku, pak se rád podívám. Jako třeba Tři sestry v mužském podání Turnovského divadelního studia. Nebo mám rád stařičkou televizní adaptaci Medvěda s úžasným panem Werichem a Stelou Zázvorkovou.
Našel bys u Trogorina větu, která by ho vystihla?Píšu nepřetržitě, nemůžu jinak.Můžeš se s ním v něčem ztotožnit? Souhlasit s ním v něčem?
S jeho sobectvím se moc souhlasit nedá. I když každý ho asi kousek v sobě máme taky. Jde jen o to, kolik ho pustíme ven.
V čem jste diametrálně odlišní?
Ve všem. Aspoň doufám.
Jak bys pozval diváky na představení?
No každopádně uvidí žánr, do kterého se Divadýlko často nepouští. A takového divadelního klasika, jakým Čechov je, jsme snad nedělali nikdy.

OTÁZKY PRO BORISE TRIGORINA
Sám velký Trigorin. Mistře dovolte otázku, kde stále čerpáte inspiraci?Život, tedy ženy, jsou mou inspirací. A proto žiju tak, abych si užil. Samozřejmě se to pak ještě přibarví.
Je něco co děláte ještě raději než psaní?Psaní je můj život, moje všechno. Snad jen ty ženy mu můžou občas konkurovat. 
Jaký je ten mladý chlapec od Arkadinové, rozumíte si?Kdo že? To je jen takový chudáček. Irinin hřích z mládí. Ale jinak mi nějak zvlášť nevadí.

Děkuji za rozhovor, mistře. A vy se drazí čtenáři můžete zítra těšit na Ninu Zarečnou.

-mat-
 

 






Komentáře