2023_10_20, 22:30_Byl jsem v hostem v Mikrofóru

 

S Honzou Burdou těsně před vysíláním.

Asi tak před měsícem mi zazvonil telefon, a na druhém konci se mi ohlásil Jan Burda. Rozhlasák, divadelník, moderátor a kolega z Divadla Josefa Dvořáka. A nabídl mi, jestli bych nechtěl přijít do Mikrofóra. No to víte, že mi hned zbytnělo ego, pak jsem se lekl, protože už ze mě vypadlo neuvážené ANO. Běžná pěna dní vytlačila myšlenky na mé sebe-ztrapnění se v rádiu, ovšem čas plynul a najednou tu byl 20. říjen. Navíc jsme toho dne hráli večer od sedmi v Brodcích inscenaci Bylo nás pět, a to bych nebyl já, abych si termíny trochu nenacpal. Ne snad z nějakého návalu pracovitosti, ale trochu z takového pracovního chaosu. 

Nicméně jsem dorazil do Balbínovy ulice cca v půl desáté. Pan vrátný -garážmistr mě pečlivě prolustroval a poslal do garáží pro hosty. Dostal jsem visačku s nápisem host a logem Českého rozhlasu. A na místě už v garážích čekal Honza a vyvezl mě nahoru. A když říkám nahoru, tak úplně nahoru do osmého patra nové budovy rozhlasu. Nová je asi dlouho, ale oproti té staré s paternosterem je nová. Honza se mě zeptal jestli trpím závratí a když jsem mu řekl, že jako prase, odvětil, nekoukej pod nohy. Vyšli jsme na balkon, kde se mi otevřel opravdu nádherný pohled. 

Pohled z balkónu - vpředu Muzeum, vzadu Pražský hrad

Honza mě nechal pokochat se výhledem a cestou zpět jsem nahlédl do newsroom(u) Radiožurnálu, nahlédl jsem do studia, odkud se vysílá Ranní Dvojka (Dalibor Gondík, Regina Květoňová a Jakub Kaloč alias profesor Doudleba). Dali jsme si kafe a šli na to. Upřímně moc si toho nepamatuju - to povídání uteklo jako voda a byla to pro mě příjemná hodinka (doufám, že i pro diváky).

Kdo vysílání neslyšel a chtěl by si ho poslechnout, může zde. Ale není to povinnost.

A přátelé poslouchejte Český rozhlas, a choďte do divadla - oboje je totiž normální.

-mat-

Komentáře