2023_08_01_Hronov den čtvrtý

 



Tanec, pohyb a zase tanec (3000 otáček)

Úterý. Prší, vlhko, lezavo. Ale divadlo jede dál. Dnes především pohybové, taneční. Trochu se toho bojím, vůbec tomu nerozumím, přesto věren heslu "Přijmi všechno, otevři se novým zážitkům" vstupuji do sálu Josefa Čapka. 

Ještě na začátek musím podotknout, že se mi nepodařilo vidět všechno, částečně protože nebyly lístky, částečně proto, že jsem něco už viděl a tak postřehy na některá představení vychází z hlášení mých děvčat. A tak se dneska nebude jednat o žádné pořadí, ale o chronologický výčet viděného. Ať tak či tak.

Sál Josefa Čapka, BLOK PŘEDSTAVENÍ

  • Matěj Výborný OKAMŽIKOKA (doporučení Mladá scéna Ústí nad Orlicí) mladý, vysoký a pohybově nadaný kluk. Do okamžiku než scénu zalije modré světlo se v tom orientuji. Pak už nevím vůbec nic. Petr Matoušek se ztratil, zatímco Matěj Výborný na scéně maká na 100 %. On za to nemůže, že nevím co se děje. A to se fakt snažím být otevřený.
  • 3000 otáček (nominace z Otevřeno Kolín) po celou dobu nevím vůbec co se děje. Ale vůbec, nechápu. Vím, je to moje chyba. Hned po konci tohohle kusu (kde se mimo jiné ozývá i "mohu si sundat kaťátka" a pak se dlouho volá Petře, Petře), prchám do foyer a kupuju láhev vína. Ufff. Ovšem k mé velké smůle, protože, jak se dozvídám další dva kousky, díla, byla fakt milá. 
  • oba dva kousky se mi podaří vidět později - 
  • Šáteček Nymburk, FESTIVALY BAŠTÍM! veselé, hravé představení mladých folkloristů, kteří jedou na festival, upravené texty na melodie Starců na chmelu, hezké dívky, fakt milé představení.
  • Rosénka_Hrozénka Praha - OD SÚDU S OSTUDŮ - ač pražský soubor mají kroje (moravské asi, nejsem krojolog) Vtipné, veselé hudebně zpracované vyprávění o tom, jak jedna slečna v modrých šatech hledá toho, kdo s ní celou noc byl. Pozná ho podle velkého nástroje. Hráno s velkou chutí a živelností.
Sokolovna, MAUDE, LIONEL A PRST JACKSONA POLLOCKA - přiznám se bez mučení, tohle představení jsem vynechal. Už jsem ho viděl a zase jsme neměli lístky, takže šly Simonky. Podle té starší:"Klasická konverzační komedie, slušně zahraná. Z počátku trochu problém se srozumitelností u té paní (V. Zborníková) - malinko přepjatá, ten chlap (V.Klapka) byl uvěřitelný. Tak viděla a pravila Simča.

Jiráskovo divadlo, BLOK TANCE po předchozí zkušenosti jsem úplně vynechal. Hodnocení Simonek - srozumitelná taneční vystoupení. Krásně udělané moře ve vystoupení Flash Dance Company, Jaroměř (asi). Starší Simče se moc líbilo vystoupení NoTa Plzeň Magnifikant. Chápala ho jako cestu matky a dcery životem. 

Večerní "vaďáckou" Féerii o Kladně jsme s Barunkou vynechali neb jsme toho oba měli dost. Já jí kdysi viděl a moc se mi líbila. Barča byla utahaná. Takže zase šly Simonky. Po návratu byla ta mladší malinko víc nadšená, než ta starší. Její slova: "Bylo to fajn, zasmáli jsem se víc než na "Pollockovi", bylo to nápadité, ale Nikoločava to není."

A tím končí... středeční report. 
Vlastně ještě něco - v baru "čapkáče" byla obsluha o něco méně brysknější. Chlapec za pultem se smekal a byl i milý, slečna (jiná než ta zmatená) byla také samý úsměv. Jen, když jsem čekal ve frontě přišla jiná slečna a poptávala už půl hodiny objednaný salát. Tak nevím je něco zmateného, v Sále Josefa Čapka.

Choďte do divadla i když bar nefunguje na 100 %.
Aktuální číslo zpravodaje


Komentáře