2023_18_05_Divadýlko na dlani, Bylo nás pět_repr. [No.52]

 

Včera to byla fakt legrace...

Všechno začalo asi kolem desáté dopoledne. Telefon. na druhé straně Marcela Paterová (Evička Svobodová) a hned po hlase nastydlá, nemocná, špatná. Jestli by to za ní nevzala moje žena Simona. Nebere jí telefon. Dobře napíšu ji, povídám já. A tak jsem taky udělal. Za chvíli přišla odpověď, že hlídá Klárce Pabištové malou Stellu. Aha. Tak já zavolám Katce, ta by Stellu mohla pohlídat místo tebe a ty Evičku Svobodovou "skočíš". Jakože, záskok. Simona souhlasila, a tak volám Katce. Katka Luňková souhlasí. Všechno je super. - Sakra, blesklo mi náhle hlavou a co David Durdis?! Ten je V Budějicích. A tak mu volám, koukám na ferman. Už v listopadu dal NE. Sakra. David zvedl vyzvánějící telefon. Hlas jako po probuzení. "Ahoj Davide, nerad tě budím." - "Nebudíš, učím se. Začalo mi zkouškový" - Aha a jsi doma?" - Ne, jsem v Budějovicích." - A nechce se ti  přijet? Hrajeme Bé pětku..." - "Hmmm, ne." - "Jasný, díky, tak se uč". Hlava mi šrotuje, tak kdo je v dosahu a ve věku, aby to skočil? Rozkliknu web a koukám na soubor. Nikdo kromě Jirky Filipa. A tak mu volám. "Jirko?" - "Nazdar." - "Hele Jiříku, potřebuju skočit za Durdise doktora, Fajsta, Vařeku, cesťáka a maharádžu..." - ticho, po chvilce - "No ty vole..." - Já bych tě neotravoval, kdyby to nebylo nutný" - "Já zítra jedu na dovolenou, a potřebuju tady dodělat spoustu věcí..." - "Hele tak já zkusím ještě Jeníka a když se neozvu tak je to v pohodě, ok" - "No tak fajn"
Jeník Hejdrych mi to nebere a tak mu píšu. Za cíli přijde odpověď:"Ne, promin, to nedam :-( Znam sve limity a tohle fakt neumim, je mi lito :-("
A tak volám zase Jirkovi. "A doprdele" - (citově vydírám) "No jo, jsi jediný, kdo může zachránit představení" - "No tak jo, a je to aspoň doma?" - "Jo v Divadýlku." - "Ale budu úplně nepřipravenej" - "My ti pomůžeme, bude Licina a Klára, ty ti pomůžou" - "Tak večer"
Super představení zachráněné. Odpoledne ještě volá Martin Weiss (tatínek Bajza), jestli vím něco o Durdisovi. Říkám, že je to zajištěné a oba jsme dost spokojení. 
Na šestou dorazíme celá rodina včetně obou dcer do divadla a všechno běží jako na drátkách. Trochu zlobí zvuk, špatný vstup. Pak řešíme nějakýho feťáka, co si chce umýt ruce, pak se převlíkneme a čekáme na půl osmou. Něco po tři čtvrtě povídá Martin Weiss, "Kdo hraje Péťu". Já na to "Luboš." A najednou všichni znervózní. Protože Luboš tu není. Aha. Martin mu volá. "No tak Luboš říká, že tam dával ne. A nepřijde." Libor vrtí hlavou, já taky a skoro jednohlasně říkáme, "Měl tam ANO". Martin Weiss - "No, ale stejně nepřijde. Co Jeník."
Já - "Zavolej mu."
(za chvíli)
Martin - "Jeník je tady za čtvrt hodiny." - Je za pět minut půl osmé. Jdu před lidi, aby nemysleli, že jsem utekli. Je jich tam přes čtyřicet. A to je fakt fajn. Diváci jsou vlídní a trpělivý. Jeník trochu rychlejší a jedem. 
Představení docela jede i přes oba záskoky, ti to ostatně umí líp než my :)

Přátelé choďtě do divadla, i tady se může zažít řada napínavých okamžiků.
Zvlášť v tom našem...


Příště se můžeme vidět 22. června v představení Prodavači snů...
-mat-

Komentáře