Prodavači snů - otázky pro herce a postavy - díl 12.; Kateřina Roscová (Anna Mazowiecká)




Anna (Kateřina Roscová) a Montl Mendl (Martin Weiss) si filmy zamilovali...

 Otázky pro herce:

1. Co sis pomyslela, když jsi se poprvé dozvěděla o tom, že budeme dělat hru ze židovského prostředí? A je ti tohle prostředí něčím blízké nebo je to jen další divadelní práce?
První myšlenka vlastně byla, jé, no tak si Petr konečně splní svůj sen a budeme hrát o Židech. Druhá myšlenka už byla moje a říkala jsem si, že se nám rýsuje pěkné dobové a tématické představení. Zároveň jsem si vzpomněla, jak jsem na univerzitě navštěvovala kurz „Hudba židovských menšin“ a jak mě někteří škarohlídi konfrontovali s realitou, že prý, kde tyhle znalosti využiješ, prosimtě?

No a vidíte, škarohlídi, tady máte důkaz, že i zcela marginální znalosti z obskurních okruhů lidského vědění se můžou hodit. Ikdyž o tom sama často pochybuji.

2.    Máš ráda filmy?
No jistě a nejradši je mám v kině, ještěže jich v Praze máme dost, interiérová ani žánrová rozmanitost tam zkrátka nechybí. A nejlepší na filmech je to, že je má rád skoro každý a tak do kina vždycky někoho seženu. 

3.    Zkoušelo se od roku 2020 (sice s přestávkami díky covidu) - nebylo to dlouhé?
Těžko říci, mně to dlouhé nepřipadalo. Ale to beztak bude tím, že mám špatnou paměť a většinou vytěsním ty méně příjmené vzpomínky a nechám se „ovládat“ převážně těmi hezkými.
Zároveň jsem původně měla hrát postavu Agnes Abramské, ale nakonec mi přistála role Anny, za což jsem moc ráda. Annu jsem si zamilovala docela rychle. Roli jsem intenzivně zkoušela až v 2022, pokud si dobře pamatuji, o čemž se dá, v mém případě, pochybovat :)

4. Co bys řekla o své postavě?
Anna Mazowiecká. Mladá, ale šikovná, řekla bych. Služka v židovské rodině, která se shodou okolností připlete k počátkům filmařiny a vlastně vymyslí první filmovou montáž.

Myslím, že ji vystihuje, věta, že i malé a události mohou vést k velkým věcem, ať už je to první filmová montáž nebo třeba...dítě?

Možná to bude klišé, ale přiznávám, že jsem se v ní našla víc, než bych čekala a místy bylo pro mě sžívání se s Annou terapeutickou zkušeností.

5.    Existuje jiná postava, kterou bys chtěla v téhle hře hrát?
Kdyby to šlo, tak bych si střihla Motla Mendla v současnosti aneb roli, kterou hraje náš děda Hájek. Melancholické vzpomínání by se mi moc líbilo.

6.    Pocit z premiéry - jedním slovem.
Děkuji pěkně! Pokorně se klaním.

7.    Pozvi diváky na další představení.
Choďte do divadla, je to povznášející! Příští představení bude naše pražská premiéra a moje naprostá premiéra v Činoherním klubu. U toho musíte být.


Motl Mendl (Martin Weiss) se seznamuje s Annou (Kateřina Roscová).


Otázky pro postavu (Anna Mazowiecká)

1.    Jak se jmenujete?
Anna Mazowiecká, těší mě.

2.    Co říkáte na toho mladého Mendla?
Je to šikovný a zapálený mladý muž. (červená se a klopí zrak)

3.    Povězte nám něco o sobě.
Ráda se učím cizí jazyky. Jeptišky mě naučily polsky a rusky a rodina Bindelů zase jidiš, za což jsem jim velmi vděčná. A teď se učím anglicky, ale uvidíme, kam mě osud zavane.

4.   Jak to s vámi bylo po Motlově odchodu do Ameriky?
On tam nakonec odjel, ano? No, přeji mu to a doufám, že bude moci plně rozvinout svůj talent. A já...já nechci vzpomínat, je to stále trochu bolavé.





Zítra tu najdete další otázky a odpovědi? Od koho budou můžete tipovat, sám nevím kdo pošle další odpovědi.

Lístky si můžete kupovat buď v Infocentru Mladá Boleslav, Železná 107 nebo si je zamluvit na našich stránkách nebo si je zakoupit on-line na SMSTicket 


Komentáře