Prodavači snů - otázky pro herce a postavy - díl 2. Radek Kotlaba a Izák

 

Izáka Radek Kotlaba (vpravo) ztvárnil s velkou chutí. Na snímku
s Martinem Weissem v roli Mohla Mendla


Otázky pro herce:

1. Co sis pomyslel, když jsi se poprvé dozvěděl o tom že budeme dělat hru ze židovského prostředí? A je ti tohle prostředí něčím blízké nebo je to jen další divadelní práce?
Pro mě divadlo nikdy nebylo „práce“. Ale jinak je mi prostředí židovské velmi blízké – historicky, kulturně i lidsky. Miluji tradice, ale nebojím se novinek, to se u Židů učím. Kdysi pro mě byl průlomový 
v zájmu o židovství příběh „pražského Žida“ Jiřího Langra a jeho kniha „Devět bran“ o jeho skutečné i duchovní cestě mezi chasidy.

2.    Máš rád filmy?
Ano, hlavně ty „umělecké“, ale vlastně i ty „dokumentární“.

3.    Zkoušelo se od roku 2020 (sice s přestávkami díky covidu) - nebylo to dlouhé?
Mně to nevadí, já mám zkoušení rád.

4.    Co bys řekla/la o své postavě?
Že se stále ještě vyvíjí (i přes délku zkoušení) a mám ji čím dál radši. Pedant lpící na číslech a penězích je pro mě trochu protiúkol, ale jistá opatrnost ve finančních záležitostech mi blízká je, a i se Židy si ji lidé často spojují. Ale on až takový suchar Izák není a může s ním být i docela zábava, ne?

5.    Existuje jiná postava, kterou bys chtěl/la v téhle hře hrát?
Ani ne, ale mohl by Izák dostat trochu víc prostoru. I když z natáčení filmu není nadšený, a proto ho moc ostatní do akcí nezapojují, třeba by pak získal lepší vztah k filmu. A ač někdo na první pohled vypadá jako úplné „herecké dřevo“, může překvapit. V tomto smyslu má Izák leccos společného s Agnes Abramskou (ale tu bych hrát nemohl, nebo jo?).

6.    Pocit z premiéry – jedním slovem.
Byla to jízda. (vím, že to není slovo, ale věta 😊)

7.    Pozvi diváky na další představení.
Přijďte, rádi vás uvidíme a doufám, že to bude oboustranné. (A Izák by dodal hlavně zaplaťte vstupné!)

 

Otázky pro postavu:

1.    Jak se jmenujete?
Izák

2.    Co říkáte na toho mladého Mendla?
Talentovaný. Zbytečně se rozčiluje. Potřebuje dozor, hlavně finanční. Stejně si myslím, že mu naše poměry jednou budou malé, chápu, že má na víc. Neměl by se tolik stydět za to, že je Žid.

3.    Povězte nám něco o sobě.
Koho by moje maličkost zajímala, já budu nejraději, když nám všichni dají pokoj a nechají nás žít po našem. Jen kdy by mě rebe Bindel trochu víc poslouchal, takhle brzo zkrachujeme, nebo na sebe přivoláme nějaký pogrom. Našinec musí žít skromně a nenápadně. Žid má slavit jen 
o šábesu, to je naše posila v diaspoře. A ta Rivka by se nemusela tolik fintit. Víte, co ta její paráda stojí?

4.    Jak to s vámi bylo po Motlově odchodu?
Pořád stejně, říkám, že mě to ani moc nepřekvapilo.

5.    Kdo vás ve vsi nejvíc štve.
Nikdo, je potřeba být se všemi za dobře, nevíte, kdy budete koho potřebovat a našinec se může obracet jen na Židy, tak proč si ještě zmenšovat okruh svých bližních.

6.    Kdo je vám tu nejbližší?
Pochopitelně Rivka. (jinak odpovědět nemůžu, to bych to schytal).

Zítra si přečtete co o postavě i sobě prozradí Libor Ševců alias Josef nebo Peter Chalk. Tak se těšte.
Lístky si můžete kupovat buď v Infocentru Mladá Boleslav, Železná 107 nebo si je zamluvit na našich stránkách nebo si je zakoupit on-line na SMSTicket

Komentáře