Den čtvrtý_sobota 16. března 2019; 10.00 - Ostřesledované vlaky (B. Hrabal); DS Ty-já-tr/Hrobeso Praha


Ostře sledované vlaky ze 14. řady Tylova divadla
Mám ještě malý dloužek, podělit se s vámi o pocity z posledního včerejšího představení Wintrova Rakovníka. Ostře sledované vlaky - Ty-já-tr/Hrobeso Praha.
Je něco po 18.00 hodině. Ve foyer Tylova divadla, se to hemží psy. Nejedná se o zájezd ze psího útulku. Na to jsou psíci v dobré formě. Dorazilo Hrobeso. Foyer se zahušťuje, dochází a dojíždějí i soubory, které tu hrály nebo jejich delegace. Přichází diváci z ulice. Otvírá se sál a my míříme do 14 řady. Vidíme pěkně. Začíná představení.

Ostře sledované vlaky mě bavily. Krom našeho představení, které nemohu a nechci z jasných důvodů porovnávat, se mi líbily nejvíc. Měly vyrovnaný, soustředěný herecký ansámbl. Hlavní hrdina byl přesný, erotické scény jemné. 
Teprve při rozboru se dozvídám, že původ dramatizace je v plzeňském divadle Alfa. Zajímalo by mě jak Luďek (Luďek Horký, režisér inscenace) s předlohou pracoval, kam jí posunul, co je původní. Je to zvídavost, přiznávám. Ne každého diváka to zajímá. Mě jo. Budu se muset zeptat.
Jsou i věci které mi vadili - jsou to možná drobnosti, ale napíšu je sem. Pokud by ty chyby zmizely představení by pro mě bylo ještě lepší. Německý voják - má přilbu ČSA a "filcáky" (ač jinak oblečen takřka předpisově), dálkově ovládaný vláček- dobrý, ale proč hned dvakrát? Druhá polovina představení byla včera, dle mého vnímání, lepší než pro mě místy chaotický úvod. Přelom nastal někde kolem první "vany". Pak to všechno vyšlapovalo. Tož tak, to jsem viděl, to jsem vnímal.





Komentáře