1. čtená Asanace_Divadelní deník 18. 3. 2019

Včerejší čtená zkouška je historií...

Na včerejší večer byla svolána první čtená zkouška na hru Václava Havla - Asanace. Režii i celý projekt připravil Arnošt Hašek, student olomoucké university a host v Divadýlku. Když jsem usedal na židli vedle něj, netušil jsem jak krátkou dobu pobude. 
Čtení nám zabralo skoro dvě a půl hodiny (četli se všechny poznámky pod čarou). Už v průběhu čtení jsem zaznamenal (i na sobě), že text k nám moc "nemluví". Zhruba od poloviny jsme dělali šprťouchlata. Přišlo mi to, že se tím snažíme uvolnit vzrůstající nervozitu. Ne, že by jindy bylo u stolu hrobové ticho, ale včera to bylo..., no bylo to jiné. 
Po dočtení textu nastala chvilka ticha. Nikomu se nějak nechtělo začít. Tak jsme začal já - všechny přítomné jsem poprosil, zda by se mohli vyjádřit, co si to textu myslí, zda se zúčastní jeho realizace. Termín jsem stanovil do konce týdne. Navíc už před zkouškou se pár kolegů omluvilo, že se nové hry nemohou nebo nechtějí účastnit. První se ozval Petr Havlík, který se také z Asanace rovnou omluvil. Následovala Jitka, Bája, Luboš, Libor. Ani mě se do Asanace v takto pietní úpravě nechtělo. A byl konec. Konec nastal dřív než jsme pořádně začali. S Arnoštem jsme se rozloučili. Doufám, že ne natrvalo, snad se naše cesty někdy v budoucnu spojí. 
A pro mě a Radka to znamená - hledat a narychlo připravit inscenaci na podzim k 30. výročí listopadu 1989. Popřípadě i další hezký text na další sezonu.
Od blogu si teď na chvíli odpočinu. Určitě se ozvu v sobotu - v pátek 22. 3. jedeme hrát Bé pětku (Bylo nás pět) do Kadaně. Takže zhodnotíme zájezd, poděkujeme a tak. 
Informace o novém textu (a tím i další čtenou zkoušku) očekávám cca do konce dubna. Zatím pilně nazkoušíme záskok za Strouhalku (Líba si dává těhotenskou pauzu a nastupuje Katka). A čekají nás korepetice. To snad budeme muset i natočit - to bude "legrace".

Tak se zatím mějte, odebírejte blog a choďte do divadla protože je to normální. A obzvláště pak do Divadýlka. Petr Matoušek

Komentáře