2024_08_05_Hronov, [den 3], baletně kaťatový

 

Fotka z postupně se plnícího sálu divadla Aloise Jiráska,
sice není z pondělí 5. srpna, ale jako ilustrace snad postačí.
Já a Simona úplně v pravém kraji zhruba ve středu obrazu (foto Josef Jan Kopecký).

 

Včera, v pondělí 5. srpna jsme viděli jen jedno představení, zato naprosto skvělé, dokonalé. Inspirativní přestavení BALETKY. Režisérkou i autorkou konceptu je Miřenka Čechová, která tvoří s divadelním souborem Spitfire company. Inscenace mě zasáhla tak hluboce, že o ní nemůžu zatím moc mluvit. Představení po všech stránkách skvělé. Jen namátkou - projekce, taneční vystoupení, "zrcadlo" s kamerou zachycující a výtvarně stylizující to, co jsme my viděli na scéně, naprosto funční scénografie, od vany po schody. A Miřenka. Dokonalá, zraněná, pevná, svlečená i nahá (ne, není to vršení synonym), její zpěv i herecký projev, ve kterém se mísí radost, touha, smutek, bolest, zoufalství. 

Naprosto mě to rozsekalo. A to je sousloví, které nepoužívám tak často. Moje Simona pak asi po hodině pronesla větu, které úplně rozumím: "Já bych ji tak chtěla obejmout a pochovat, aby věděla, že není sama."

Nebudu víc dodávat, jděte na to. Stojí to za vidění.

Přidávám jen recenze.

Protože jsme potřebovali BALETKY vstřebat a taky trochu přijít na jiné myšlenky, šli jsme do parku. My rodiče i naše holky s kamarádem Filipem. Hrála tam skupina MALÝ KAŤATA. Asi slovní hříčka. Tři kluci (11, 13 a 15 let) se svým panem učitelem v tričku s nápisem AD HD stylizovaným jako AC DC. Navíc, když jsme přicházeli, hráli kluci "Kaťáky" - tedy Katapulty. Možná odtud ta "Kaťata". Tím ovšem nekončili. Sáhli i do eisíků a valících se kamenů. To bylo super, kluci i pan učitel i záskokový bubeník se snažili, lidi křepčili, pilo se pivo i víno, hej! Holky šly kolem sedmé na večeři a improvizaci Školní výlet od 20:00 a kolem půl deváté jsme odjížděli domů s Barčou. Simonka zůstávala cca do jedné ve víru divadelního Hronova.

Ještě pro úplnost další představení toho dne, která sice byla, ale beze mě (nás). Představení úpických ochotníků PRODANÁ NEVĚSTA jsem už viděl dvakrát. A bylo to vždycky pěkné. Tentokrát jsem nešel, prostě jsem potřeboval vypustit. A HONZLOVÁ od hereckého studia Švandova divadla, přiznám se, také spadla pod stůl v rámci odpočinku a rozhovorů s kamarády. 

A to je pro dnešek, vlastně včerejšek vše a přátelé, fakt do toho divadla choďte, kurňa. Sem tam vás něco určitě fakt dost rozseká. 

Fotky ze včera nejsou, včera nefotil VŮBEC NIKDO.

-mat-

Komentáře