2023_10_02_Těžká Barbora_Záložna, Benátky n. Jizerou, repríza [No.6]

 

Foto ze zákulisí - rada eidamská při jednání.
Zleva: starosta VanBergen (Jarda Bílek), hejtman Hans Bols
(Lukáš Fila j.h.), obuvník (Tomáš Dlask j.h.), zámecký pán
Vandergrund (Václav Hájek) a pan učitel Gustav Harmoniensis (Láďa Niklíček j.h.). Zády sýrař Kryštof (Jeník Hejdrych).

Původně byl záměr uvádět Těžkou Barboru jen na letních scénách pod širým nebem. Ale ono se nám v ní tak zalíbilo, že jsme se rozhodli sem tam jí zahrát i pod střechou. Nezastírám, že je v tom i kus pragmatické úvahy. Pokud jí čas od času zahrajeme, nebudeme muset tolik oprašovat. A tak jsem Barboru nabídl i do okolních souborů, které pořádají pohostinská představení. Bakov, Benátky. Oba soubory kývly, ale s termíny až na jaro. Nicméně benátským odpadlo vystoupení Mělníka a tak se na nás obrátili. Slovo dalo slovo, všichni mohli a tak jsem se těšili na další uvedení této i dnes tak aktuální hry. Ale nebylo všechno růžové. Naše Simonka, která hraje sice malou úlohu prodavačky ryb, ale zkrátka je nedílnou součástí té hry, nastoupila na střední školu do Čáslavi, se musela dopravit alespoň do Nymburka, a odtud busem do Benátek. Cca od 15.00 mi psala a omlouvala se, že vlak měl zpoždění a autobus z Nymburka do Benátek jí ujel. Tak jsem operativně řešili, jiné spoje. Do toho se nakládalo, Simonka volala, že dorazí do Boleslavi v 16.30. A tak jsme vyrazili do Benátek. Rychle jsme vykládali a uklízeli jeviště (plné stolů a židlí), když v tom mi volá Vojta Hajný (měl hrát učitele Gustava) a už podle hlasu bylo poznat, že něco není v pořádku. Vojta mi zkormouceným hlasem sděloval, že bohužel nemůže hrát, je nemocný, ale zajistil že Láďa Niklíček (ten byl na zájezdu s ženou zpěvačkou), to vezme, ale někdo musí dojet pro jeho kostým, který je v kufru. Já pochopil, že divadle. A tak jsem vyrazil. Bylo asi 16.15. Hrálo se od sedmi. Cestou jsme si zavolali s Láďou Niklíčkem, ten mě ubezpečil, že to stíhá na 18.00, ale ten kufr je u něj doma v Dobrovici, Uhercích. No a tak jsem dojel pro Símu a vyrazili jsem do Ouřec (jak se v kraji hovorově nazývá tato malebná víska). Všechno probíhalo jako na drátkách jen čas se zastavit nedal. Zpátky v Záložně jsme byli v 17.40 a rychle odzpívat, a převlékat. Představení začalo v 19.00 krátkou uvítací řečí místní principálky Karolíny Srncové, která všechny přivítala, pochválila počet diváků, kteří dneska přišli i když je zítra čeká super představení (Kaiser a Lábus). To se hned hraje líp. Ale představení i přes drobná "zaškobrtnutí", drobné výpadky textu, dopadlo na jedničku. Alespoň podle reakcí diváků. Dokonce došlo i na potlesk ve stoje. I když Radek Kotlaba tvrdil, že to bylo hlavně proto, že už diváci chtěli rychle do šatny.

Tady je pár fotek z představení a hlavně zákulisí.

A přátelé choďte do divadla, je to totiž normální. A když pospícháte do šatny, tleskejte při tom, nám to dělá dobře.

-amat-

Komentáře