Nina Zarečná, (Tereza Juhaňáková)


Nina Zarečná chce být herečkou -  Tereza Juhaňáková už herečkou je.
(Foto: F. Stýblo)


Pro Terezu je Nina Zarečná jistě zajímavá role. Po Maryše, kterou zvládla velmi přesvědčivě, je tahle postava z trochu jiného soudku. Tedy ne, že bychom výrazně šlapaly do pedálů dramatu a chtěli přinést zásadní a velké pravdy. Spíš naopak. Snažíme pod textem najít příběh, který je i trochu veselý. Ale málo platné, stejně jako v životě jsou některé osoby a situace veselé a jiné a naopak. A ta Zarečná..., no však uvidíte sami. A tak mě zajímalo co si o tom Terka vlastně myslí.

OTÁZKY PRO TEREZU JUHAŇÁKOVOU
Terko, jaká byla tvoje první reakc, když sis přečetla obsazení (f)RACKA?
Jupíí! Měla jsem radost. Těšila jsem se na zkoušky, které jsou vždycky plné pozitivní energie a smíchu, i na spolupráci se všemi kolegy.
Jaká je Nina Zarečná?Je to mladá začínající herečka. Velkou inspirací jí je Irina Arkadinová, ta má podle Niny prostě dokonalý život. Nina prožije lásku, herecké úspěchy, končí však jako „nešťastná holka“ (jak by řekla Arkadinová).
Máš nějakého oblíbeného Čechova? Nebo je vůbec u tebe Čechov oblíbený?Čechova znám ze školy, (to bych neřekl, to děvče vypadá mladě 😋 pozn. mat) musím se ale přiznat, že jsem od něj nikdy nic nečetla. (F)racek (Racek) mě však opravdu zaujal, takže až dokončím povinnou četbu k maturitě, ráda si od něj přečtu i něco dalšího.Našla bys u Niny větu, která by ji vystihla?
První věta, která mě napadla, když říká Trigorinovi „ No to je báječný život“.  Mám pocit, že má v hlavě představu dokonalého života, v podobě Trigorina, Arkadinové, Sorina atd. Už si bohužel neuvědomuje, co se skrývá „pod pokličkou“, že každý má ve skříni svého kostlivce.Můžeš se s ní v něčem ztotožnit? Souhlasit s ní v něčem?
Líbí se mi, jak si jde za svými sny (i když to kolikrát není nejlepší nápad). Já jsem taky taková cílevědomá. Taky se mi líbí, že je ke všem milá a chce být s každým "za dobře".
V čem jste diametrálně odlišné?Určitě bych se ozvala, kdyby mě někdo ponižoval nebo zesměšňoval. Taky mám jinou představu o dokonalém chlapovi.😂
Jak bys pozvala diváky na představení?
Samotnou mě překvapilo (samozřejmě pozitivně) jak se náš (F)RACEK nakonec vyvinul. Je to něco nového, jiného (jak by řekl Kosťa). Každá postava, prožívá svůj vlastní životní příběh a je dost možné, že se v některých rolích najdete. Budete se bavit, budete se smát, možná někdy ukápne slzička, ale rozhodně se nebudete NUDIT!


OTÁZKY PRO NINU ZAREČNOU
Ninočka Zarečná. Prý jste okouzlila všechny pány v širém okolí co vy na to?Myslíte? A vás jsem taky okouzlila? To bude nějaký omyl, kdo by na mě koukal vedle Iriny Arkadinové, vždyť jsem jen vesnická holčička.
Pan Treplev vás obsadil do své nové hry. Máte trému?

Pan Treplev je krásný mladý muž a samozřejmě skvělý režisér. Jsem ráda, že mi dal příležitost ukázat, jak talentovaná jsem. Trochu se ale bojím, vždyť tam budou všichni, co něco znamenají. A taky všechny ty efekty, rudé oči, snad nám to vyjde (nesmím toho více prozrazovat).
Prý dorazí i pan spisovatel Trigorin – znáte ho?Že se mě vůbec ptáte, Borise Trigorina zná přece každý (nebo ne?)Je to skvělý spisovatel, miláček veřejnosti!

Děkuji oběma za pěkné popovídání. A vy ostatní máte lístky na premiéru? Ne? Jak to? Přece chodit do divadla je normální a navíc máte za cenu jednoho lístku hned dvě představení - naše a to Treplevovo. Tak šup, šup.


Zítra (každý zvlášť) Ilja a Pavlina Šamrajevovi

-mat-

Komentáře