Hronov 2019_druhý den po Vávrovi - 5. srpen 2019


Večerní nasvícení říčky Metuje v podvečer 5. srpna 2019

Druhý den ráno, tedy spíš na poledne, po našem nedělním hraní jsme se s Radkem vydali na oběd. Zakotvili jsme hned ve Velkém Poříčí ve Staročeské hospůdce. Dobře jsme pojedli, popili Krakonoše 12° a vydali se za kulturou. Nejdřív nás čekalo představení v doprovodném programu Gaissler Hofcomoedianten ve 14.15 v Sále Josefa Čapka. Představení TŘI ŽENY A ZAMILOVANÝ LOVEC o Petru Brandlovi, plné šerosvitu, nápadů (oblékání Brandlovy mrtvoly, úžasné svíčkové reflektory, takřka detailní barokní kompozice), jedné zbytečné nahoty (Bohadlo) a málo svlečených hereček 😂 vyústilo až v cimrmanovskou pointu "Já nejsem tvůj strýc, jsem tvoje teta". Přesto mi nejvíc v mysli uvízl šerosvit a průpovídka z programu "Svědí mě Brandl". Ale za to poslední nemůžou Gaissleři.
V 17.30 jsme oba s notnou dávkou strachu očekávali co vyleze z pod titulu TANGA PRO JEŽÍŠKA. Přišli jsme do Sokolovny, namísto představení a protože nebylo místo, sedli jsme si až těsně před techniku. Pánové od techniky nás poznali (Hele Vávra a pan Mrštík), chválili nám představení, děkovali a hned nám v rukou přistálo Náchodské pivo, tuším 11°. Místní paní hasička, se do mě zamilovala (podle jejích slov) a tak vehementně se chtěla kamarádit, až jsem Radka požádal o ochranu. Tedy mé osoby. Nakonec se trochu upokojila a představení mohlo začít. Nebo to bylo obráceně?
Díky Bohu s tím pivem, se představen snášelo mnohem líp. Inscenace byla z dílny Českolipáků, přišla z Národní přehlídky seniorského divadla Česká Třebová. Hru Václava Klapky, v režii Václava Klapky, hrál Václav Klapka a Vlaďka Zborníková. Bohužel už v první třetině hry jsem věděl, že pán je policajt nebo bachař za "starého režimu", a paní je z opačného pólu. Takže se překvapení nekonalo. Navíc jeho (tedy pánovy) hysterické projevy byly naprosto nevěrohodné. V zásadě šlo o setkání dvou životních ztroskotanců, ale pokud by se ubralo z aktualizací za každou cenu, a celý příběh setkání se trochu více zlidštil, udělal komornější, pak bych jim třeba fandil. Takhle bohužel ne. A slibovaná Tanga? Díky Bohu šlo jen o tanec. Tedy tango, ale tančili ho dvakrát...
Náladu nám pozvedla procházka a skvělý koncert Black buřiňos, kapely z Rychnova nad Kněžnou.
Další představení (FÍLELÉM, KOSODE, MIEDO) nám teklo o 10 minut, ale díky tomu že bylo dvacetiminutové, ani jsme tam už nešli. Chvíli jsme počkali a vydali se na představení LATRINA MAGICA do divadleního stanu od souboru Neukočírovatelná laktace Olomouc. A zase jsme se báli. Musím předeslat, že zbytečně. Už před představením oxidovalo ve stanu cosi, vzdáleně připomínající dívku. Obtěžovalo to lidi, žebralo, dost jsem doufal, že mě mine. Minula. Ale pozor byla to herečka. A to klobouk dolů byla fakt dobrá, když pominu, že se celou hru mazala něčím jako hovna - bláto, přesto jsem jí to všechno věřil. Herecké výkony nebyly sice vyrovnané, ale autentické, živé, pravdivé. Takové o podobenství o světě a hajzelch... a ta pomazaná snímá jejich viny. Tak jsme to pochopil.
Představení bylo pěkné a pak šupky dupky na intr, kde jsme si s Radkem do půl druhé... co jiného s Radkem - četli 😂. Každý ve své...

Choďte na divadlo, i když vám uteče začátek...

-mat-

Komentáře