2019_04_12_Voděrady, Bylo nás pět, Voděrady, [No. 41]


Zákulisí ve Voděradské hospodě,
jak jinak než za stoly postavenými do pyramidy

14.00 - Dnešní představení je trochu experimentální. Dohodli jsme ho s Janou Součkovou, voděradskou hostinskou. Budeme zkoušet jestli to v místní hospodě dobře postavíme, jestli někdo přijde. A jak to vůbec celé dopadne. Ostatně na plakátech bylo, že během celého představení se podává pivo zdarma. Tak nevím jestli to byl dobrý tah. Aby nám všichni neutekli ze sálu do výčepu. Uvidíme. Napíšu hned jak se vrátíme. Vyjíždím za chvíli. Dole se dopéká kuře. Zatím ještě voní. Tak ho běžím vypnout...

18.20 - Dorazil jsem na místo něco málo po sedmé s Radkem Kotlabou a Bájou. Bylo postaveno,  nasvíceno. První co mě překvapilo, byl chlad, který nás uvítal v sále. Skoro až zima. Po půl hodině jsem se aklimatizoval. Ne tak naše drahé hérečky.Celu dobu klepaly kosu a vzadu se oblékaly do všech možných kostýmů. Začal jsem si připadat jako skutečný obrozenec.

19.00 - v sále je asi 12 lidí. Škoda. Hrajeme celkem uvolněně, na scéně padá textově všechno co má. Ovšem hluk, který děláme všichni kdo nejsme na scéně, je bohužel slyšet až na scéně. Když jsem vpředu a hraju, zabil bych všechny co jsou vzadu. Jen dojdu dozadu, připojím se k "tiché" debatě. Martin Weiss se vrací ze scény a šeptá mi, že nesmím ani šeptat. Klárka Pabištová přišeptává, že já jsem hlasitej i když gestikuluju. David Bohata před svým výstupem Cesťáka vesele vzadu skotačí, asi tanec, takže málem promešká výstup. Poprosil jsem Honzu Jíšeho o pár fotek (nechal jsem si telefon na stole ve výčepu) a on spustí sekveční focení, takže se ze zákulisí ozývá cvakání lehkého kulometu. Všichni kdo jsou vzadu se lámou v pase. Vpředu je právě hádka mezi Vařekovými a Bajzovými. A Klárka (Vařeková), plačtivě říká: "Co se to tam vzadu děje?" Prostě tomu dnes nelze odolat, ostatně jako málokdy. Bája sedí na peřině, na sobě kožich od Kláry a drkotá zubama. Ale s časem se teplota vylepšuje. Možná to trochu ohřála světla, možná jsme se přizpůsobili, nebo mají diváci horečku. Je tu tepleji. Dohráno. Lidi tleskají. Na to, že jejich je dvanáct je potlesk dost pěkný. Tak snad se jim to líbilo i přes všechny neduhy, co dnešní představení mělo. 
Nechci aby to vyznělo, že si jen stěžuju - na teplotu a počet diváků. Vážím si manželů Součkových, pro jejich vytrvalost i odvahu, kdy se snaží aby místní hospoda planula jako kulturní maják. Za to že to mají sílu tlačit káru umění a pospolitosti i tady na věnkově, arci někdy váží skoro tunu. Musím jim poděkovat za občerstvení, a pohostinnost. Snad jen příště trochu zatopit. 😉

Ještě se zastavím u dvou novinek. Děda Vašek svítil a zvučil a bylo to mnohem lepší než kdy před tím. Možná to bylo tím, že měl narozeniny. Krásných 73. Gratulujeme. A ta druhá novinka? Divadýlko bude mít další maminku. Je jí Týna Licinbergová. Gratulujeme. A to je pro dnešek a jistotu všechno. Jdu si umejt nohy - hraju totiž bos.
A pozhasínám... a půjdu spát.
-mat-

Komentáře