Rozhovor s dědou Borešem


Pavel Wieser a VÁCLAV HÁJEK
jako dva Pavlové - Syrový a KARAS; představení VŠICHNI JSME HERCI
(Foto: I. Mičkal)

Říkáme mu v souboru různě děda, Vašek, děda Bróďa a teď se asi vžije i starý Boreš. O kom je řeč? No přece o Václavu Hájkovi. Děda (je to tatínek mé Simony, takže mu říkáme dědo už od doby, kdy se nám narodila Simonka) začal s divadlem sice až na prahu sedmdesátky, a je tak živoucím důkazem tvrzení, že lépe začít později, než vůbec. Když jsem mu poslal otázky nebyl vůbec rád. Ale překonal se a tady je náš stručný rozhovor.


  1. Jsi v souboru tři roky. Jak se ti u nás líbí?
    To už jsou tři roky? To to uteklo. Z toho vyplývá že je mi s vámi dobře. Díky všem, že mě přijali když jsem prožíval těžké životní období.

  2. Jaký je děda Boreš? Co o něm můžeš říct?
    Děda Boreš je krásná role pravého lišáckého a moudrého dědy. Když děda tak s bříškem a pleší. Jen ty vousy jsem neměl.
    (A tak si je nechal narůst. I v tomhle směru to bude premiéra. pozn. Mat)
  3. Nechal si se zarůst – nová image?
    No, vždycky jsem to chtěl zkusit, ale babička mi to nedovolila. Tak snad mi nebude shora moc hrozit. 😉
  4. Jak se ti hraje s tvými jevištními partnery?Kamarádi, co jsem s nimi na jevišti jsou výteční a mají se mnou trpělivost (neb jsem starý, nahluchlý elév).
  5. Co se ti zatím v Divadýlku hrálo nebo hraje nejlíp – nejraději.
    Zatím všechno, od Zborova až po Vávru. Nikdy v životě bych si nedokázal představit, že budu stát na (prknech co znamenají svět) s dcerou, vnučkami a zetěm.

  6. Nejlepší zážitek z Divadýlka?
    Přece cesta do Tarnopolu, v životě jsem se tak nebavil.
  7. Co je na hraní podle tebe nejtěžší?
    Na hraní je pro mě nejtěžší se to všechno naučit. Nemám tak trénovanou paměť, nikdy jsem  to nedělal. Herectví se mi líbilo a dost jsem si ho užil, pár let jsem promítal.
    (Děda promítal po celé Boleslavi, Kosmonosích a Debři 40 let. To je klasika, jeho skromnost je odzbrojující. pozn. Mat.)
  8. Jak to bylo s tím zajícem? S pravdou ven. 😊Toho zajíčka v křoví jsem opravdu hrál, ale někdy okolo 4-5 třídy.
  9. Další koníčky – máš?
    Koníčky? Snad chalupaření. Třeba sport mě nelákal nikdy. Vlastně i dost chodím, protože musím utahat psa. Filipa. Ten mě někdy dává do těla. Ale ne tou chůzí, dost mě zlobí. A to říkám dost jemně.
    😃
  10. Tvoje nejoblíbenější jídlo a pití?
    Svíčkové zůstávám věrný celý život a k pití? Teď pivo, ale dříve vínečko (už ta pumpa tak netáhne)
    .
  11. TOP Kniha, film, hudba?
    Moc nečtu jen sci-fi a z hudby mám rád country.

  12. Jak bys pozval lidi na Vávru. Proč by si ho neměli nechat ujít?
    Na naše představení bych pozval všechny lidičky co mají smutek na duši a chtějí se zasmát a zahnat hodně daleko svojí DEPKU
    .

    Děkuji dědo za rozhovor a protože jsi poslední z rodiny od Lízalů, do které se nám díky mé nepozornosti trochu divoce zamíchal i Francek (no kouká po té Strouhlace asi), tak zítra si přečtete co na to bří Mrštíci v podání Radka Kotlaby a Ládi Niklíčka.
     

Komentáře