Rozhovor s Evkou Bučkovou


Blanku Kučerovou v roli Evy Bučkové
uvidíte dnes v premiéře VÁVRY. (Foto: F. Stýblo)





























Náš seriál rozhovorů k premiéře nové inscenace Vávry se chýlí ke konci, protože premiéra je za dveřmi. Na konec jsem si nechal Vávru, tedy sebe (požádal jsem všechny dotazované aby si na mě taky vymysleli nějaké otázky), a jeho blízkou duši Evu Bučkovu. A protože ženy mají přednost, nejprve otázky pro Evičku - Blanku Kučerovou (za svobodna Kollinovou). Báju znám asi od jejich čtyř let. Od té doby se jí právě říká Bája. Bydleli jsme dokonce jeden čas i na stejném patře, v jednom panelovém domě na sídlišti v Mladé Boleslavi. Pak přišla do dětského studia a stejně jako Martin Weiss, Líba Mikulecká, Klára Pabištová, Jirka Filip a David Horák dospěla spolu se Studiem a přímo přešla do "dospělého" souboru. Patří mezi nejčastěji hrající herečky, nevyhýbá se ani skečům a dalším hraním, která jsou nad rámec "Divadýlka", vede divadelní účetnictví a dohlíží zrakem ostřížím na kostýmní fundus. A co nám poví... (to jsem sám zvědavý)



  1. Bájo, naposledy jsme si mohli přečíst rozhovor s tebou v Kurýru před deseti lety 20. února 2010. Co se mezi tím událo v tvém životním příběhu?
    Tak od té doby se toho změnilo vážně dost. Těch devět let bylo plné zážitků a změn všeho druhu. Dostudovala jsem, začala pracovat, vdala se a hlavně mám syna. Takže se změnil asi i trochu pohled na život, ale co se nezměnilo, je láska k divadlu.
    😊
  2. Jaká je Bučková – ta v původním příběhu chybí, že?
    Bučková se opravdu do původního příběhu o Maryše nevešla, možná proto, aby ten původní příběh mohl dopadnout, tak jak dopadl. Původně jsem si myslela, že je to docela vypočítává ženská a že vše, co dělá, dělá s nějakým záměrem. Pak mi ale režisér vysvětlil, že to tak není. A protože režisér a maminka mají vždycky pravdu, beru ji jako opravdu upřímnou, hodnou a pracovitou ženskou se srdcem na dlani.

  3. Jak se ti hraje s tvými jevištními partnery?Většinu jich znám od mala. A ty, co ne, tak mám alespoň ten pocit, že je od mala znám. Takže na jevišti se se všemi cítím skvěle, protože jsou, skoro bych řekla, mojí druhou rodinou.
  4. Co sis pomyslela když jsi se poprvé dozvěděla, že budeme hrát Maryšu?
    Trošku mě to překvapilo, protože takovou klasiku bych v Divadýlku nečekala...

  5. A co když jsme poprvé přečetli Vávru?...první čtená zkouška mě vrátila do reality, že to opravdu klasika nebude. Takže proč, ne? Je docela zajímavé se zamyslet nad tím, že to všecko mohlo být i trochu, teda vlastně úplně, jinak.
  6. Co se ti zatím v Divadýlku hrálo nebo hraje nejlíp – co hraješ nejraději?
    Asi nemám nejoblíbenější roli. Všechny role, které jsem dostala, mám ráda a nějakým způsobem mi přirostly k srdci. Ať už to byla moje první role jednorožce v dětském divadle, nebo Dagny, kterou považuji za svoji první větší roli v "dospěláckém" divadle. Ráda jsem hrála i Leonoru v Dlouhém Štědrém večeru, protože myslím, že mě posunula v divadle trochu dál (asi množstvím emocí v jedné hře, které se nedaly skrýt za pohyb na jevišti). Skvělá byla i role Luisy v Osmi ženách, protože hrát a zkoušet pouze s ženskou částí souboru bylo parádní
    . 😃 Ale opravdu za všechny role jsem moc ráda a mám je ráda.
  7. Máš nějakou vysněnou roli nebo hru?
    Vysněnou roli nemám, vždy jen netrpělivě čekám, do čeho se mě režisér rozhodne obsadit. A pak jsem smutná, když novou roli z časových důvodů nemůžu přijmout.

  8. Nechtěl jsi někdy zkusit režírovat?
    Tak tohle vím naprosto přesně - nechtěla. Nechtěla proto, protože si do divadla chodím odpočinout, relaxovat. A režie by byla pro mě tak hrozná zodpovědnost (ano, větší než účetnictví a spravování jmění divadla) vůči hercům, divákům, sobě, že bych v tom asi nedokázala najít zalíbení a zábavu. Takže klobouk dolů před režiséry.

  9. Další koníčky – pokud na ně máš čas?
    Momentálně je mým největším koníčkem rodina a veškeré aktivity s ní. Jsem ráda, že už začíná být hezky a většinu času můžeme trávit venku.

  10. Tvoje nejoblíbenější jídlo a pití?
    Já prostě ráda jím vše, co je dobré. A pití není zas tak důležité, ale ráda si dám dobrý čaj, kávu nebo třeba nějaký koktejl.

  11. TOP Kniha, film, hudba?
    Hudba je nejlepší ta, na kterou se dá tančit nebo zpívat. Knihy nyní nejčastěji čtu  pohádkové a nejraději ty klasické české. A film? Mám ráda pohádky a komedie, u kterých si člověk odpočine a třeba se i trochu pobaví:)

  12. Jak bys pozvala lidi na Vávru. Proč by si ho neměli nechat ujít?Já myslím, že samotný název díla lidi zve nejlépe. Nebo snad nejsou zvědaví, co se za ním skrývá? Já bych zvědavá určitě byla. Protože nejlepší je jít na představení, od kterého nevím, co čekat a ono mě pak mile překvapí svým tempem, humorem a kostýmy (protože, z těch mám velkou radost).
    Bájo, děkuji za rozhovor a nezbývá se, než těšit na večer, zlom vaz. A vy drazí čtenářové 😂
    si kolem poledního můžete přečíst, jak se budu snažit odpovědět na otázky, které si na mě připravili mí drazí kolegové a kolegyně.


Komentáře